Dzelzceļš

Gulbenes - Alūksnes šaursliežu dzelzceļš ir pēdējais saglabājies posms no 210 km garās Pļaviņu - Valkas šaursliežu dzelzceļa līnijas, kuras būvniecību Vidzemes pievedceļu sabiedrība uzsāka 1898. gadā. 1902. gadā tika atklāta pagaidu vilcienu kustība no Pļaviņām līdz Alūksnei, bet 1903. gada 15. augustā viss dzelzceļš tika nodots ekspluatācijā.

Vēsture

Vēsture

1903. gadā atklāto šaursliežu dzelzceļa līniju laika gaitā saīsināja - vispirms 1916. gadā posmu Pļaviņas - Gulbene pārbūvēja par platsliežu dzelzceļu, bet kopš 1960. gadu beigām pamazām slēdza vilcienu kustību Valkas - Alūksnes iecirknī. Kopš 1973. gada vilciens kursē tikai posmā Gulbene - Alūksne.

Vēsture
Stacijas un pieturas punkti

Stacijas un pieturas punkti

Mūsdienās Gulbenes - Alūksnes šaursliežu dzelzceļa līnijā ir viena stacija (Gulbene) un 9 pieturas punkti. Nozīmīgākajos no tiem - Kalnienā, Stāmerienē, Papardē, Umerniekos un Alūksnē, kuriem agrāk bija stacijas statuss, atrodas vēsturiskās staciju ēkas.

Stacijas un pieturas punkti
Ritošais sastāvs

Ritošais sastāvs

Gulbenes - Alūksnes šaursliežu dzelzceļā ir piecas dīzeļlokomotīves un viena tvaika lokomotīve, sniegtīris, pasažieru un dažādi kravas vagoni, kā arī rokas drezīna un sliežu velosipēds.

Ritošais sastāvs
Karte

Karte

Dzelzceļa līnija 1940. gada kartē.

Karte